معرفی کلان طب سنتی استاد خیر اندیش جلسه ۲

📚عنوان تدریس: معرفی کلان طب سنتی
🔻مدرس: استاد حکیم خیراندیش
🔸جلسه : دوم

درست است که تاریخ پزشکیمان خیلی درخشان است و به اون میبالیم ولی اکنون چه داریم؟
حالا که داریم داروهایمان را از یهودیها میخریم، تاریخ خوب است به شرطی که از اون عبرت بگیریم که در آینده شتاب کنیم.
در روز قدس و راهپیمایی ها شعار مرگ بر اسرائیل را با دست راست سر میدهیم و با دست چپ پول از جیبمان در می آوریم و حواله اسرائیل میکنیم.

کشوری که ادعای استقلال دارد و در حوزه طب داروی خودش را از دست دشمنانش بگیرد این ادعای استقلالش شوخی بیش نیست.

این چه معنایی دارد که با دشمنی میجنگیم که داروی زخممون را از خودش میخریم پس باید جهاد کرد و با تلاش، خودمان را مستقل سازیم.

وقتیکه وارد حوزه طب سنتی میشویم و با کالبد شکافی عظیم به مکاتب طبی جهان می نگریم از حیث توانایی، قدمت و پشتوانه تئوریک، و حوزه وسیع کاربردی با پشتوانه حکمای بزرگ و دارای شناخت جهانی، اول ایران است سپس چین و پس از آن هندوستان است ولی در حوزه عملی اول چین که مکتبش را CTM معرفی کرده است که یک بخش اون داروهای گیاهی و بخش دیگر حجامت و طب سوزنی میدهد و چون دولتش دانا بوده، از آنها حمایت کرده است و در چند ده گذشته تا کنون بیش ۶۰۰۰ نفر پزشک در خارج از مرز چین در دنیا طب چینی تجویز میکنند و میلیاردها دلار پول برای چین حواله کرده اند.

بعد از آن هند که مکتبش را آیروداس نامیده است که توسعه اش بیشتر در کشورهای اروپایی و بیشترش در آمریکاست و بعد از آن با فاصله خیلی زیادی طب سنتی ایران نامیده میشود اینها مکاتب معروف طب جهان هستند و بقیه مکاتب آنچنان بزرگی نیستند و در حقیقت زیر مجموعه هستند و در دل طب سنتی ایران قرار دارند.

طب سنتی ایران که قدمتش با توجه به مستندات تاریخ علمی ۶۳۰۰ سال سابقه دارد، در کتاب شناسی شیعه نوشته ی آقا بزرگ تهرانی که درآن فقط کتابهای شعیان را ۱۴۴۰ عنوان کتاب طبی معرفی میکند و در کتاب شناسی اهل سنت که توسط ترکیه در ۴ جلد به چاپ رسیده است ۲۸۰ عنوان کتاب علمای اهل سنت پزشک نوشته اند که اگر مجموعه ی اینها را جهان اسلام بدانیم حدود ۱۷۰۰ عنوان فقط کتاب طبی نوشته شده است، اینها رسالاتی هستند که در مورد برخی از داروها، برخی روشها، برخی برای درمان در یک مقطع و … نوشته شده اند و در کل اگر اینها را جمع کنیم، به یک مکتب بسیار بزرگ و عظیم همه سو نگر و عمیقی دست پیدا خواهیم کرد که میشود تمامی آلام بشیریت را با روشهای بسیار ساده درمان کرد، اشارات و مثالهای اینها همه راهگشاست.

مثلا ویتیلیگو همین لک و پیسی که اکنون یک بیماری بی درمان در دنیا بحساب می آید مثالش را در یکی از کتابهای طبی اینگونه بیان میکند:
«اینگونه بلغم هر گاه بر پوست بیفتد برص شود» این مثال یک بلغمی را معرفی میکند که اگر در پوست آشکار شود برص میشود، با این وجود جنس بلغم سرد است و با داروی گرم برطرف میشود که ارده و شیره درمان ساده آن است و اگر ویتیلیگو دو رنگ که متشکل از دو رنگ سیاه و سفید بود اول سیاهی را با سرکنگبین از بین می بریم و سفیدی را با داروی گرم درمان میکنیم، از اینگونه مثالها ساده بسیار زیاد است که مردم برای درمان بیماریهایشان پول های زیادی خرج میکنند و در آخر هم جانشان را از دست میدهند.

کتابها و نوشته هایی از شیخ الرئیس ابوعلی سینا، سید اسماعیل جرجانی، محمد زکریای رازی و … بارها و بارها به زانهای مختلفی ترجمه شده است و همه برآنها مشرف و پا فشاری دارند پس دلیل در اختیار قرار ندادن این اطلاعات به مردم چیست؟

سال ۱۳۸۵ آقای دکتر سیادت مسئول روابط بین الملل موسسه حجامت ایران در یک کنگره ای واقع در یکی از دانشگاه های آمریکا شرکت میکند و میگفت که من راجع به قانون ابوعلی سینا صحبت کردم دیدم یکی از استاتید همون دانشگاه اجازه گرفتند و اومدن پشت تریبون و گفت شما اینجا آمدید که به ما قانون را درس بدید ما با قانون زندگی میکنیم. این وضعیت و جایگاه حکمای ما در دنیاست و ما افتخار میکنیم انسانی اینگونه علمش فراگیر باشد که میشود با استفاده از علمش در هر گوشه از دنیا مردم را نجات داد و اینست طب سنتی ایران که پشتوانه اون همه عرفا و حکمای بزرگ بوده اند و قبرشان هم شفاست و همین الان اگر هر کسی به اینها توسل کند روحشان کمکش میکند، چون با تمام وجود متصل به خداوند تبارک و تعالی بوده اند و از او کمک میگرفتند خیلی از
نسخه هایشان الهامیست.

بطور کلی طب سنتی، نیمی آسمانی و نیمی زمینی است و نیم آسمانی آن اندیشه پیامبران و ائمه اطهار علیهما السلام در طول تاریخ بوده و نیم دیگر آن یبلور تجربیات بشر است.

هر روز در محراب حضرت داود علفی سبز میشد و آن حضرت با آن گیاه تکلم میکرد که اسم تو چیست، در کجا روئیده میشوی، برگ و دانه و ساقه و دانه است چه خاصیتی دارد و پاسخی را که گیاه به او میگفت، به مردم منتقل میکرد.

 

حضرت سلیمان به تمامی عناصر هستی و گیاهان
و تمامی موجودات زنده دسترسی داشت و همه آنها مستخدم او بودند و خبر هر چیزی را که میخواست برایش می آوردند و تمامی این اطلاعات را در سیستم حکومتی خود که ۴۰۰ سال طول کشید جاری کرد و بعد از اون توسط برخی از حکما تدوین شد و سامان گرفت و در غالب طبی در آمد ولی متاسفانه اکنون تدوین گر اصلی آن را جالینوس و بقراط و … میدانیم.

جریان براندازی طب سنتی را دانشگاه تهران در یک کتابی به چاپ میرساند و در آن کتاب میگوید جریان براندازی طب سنتی یک جریان کاملا مشخص و یک جریان جهت دار و هدف دار بود که از سال ۱۶۰۰ میلادی شروع شد، همزمان با تاسیس کمپانی هند شرقی (کمپانی استعمار هند) ماموران کمپانی وارد ایران میشوند که همگی آنها پزشک بودند حال شاید سوال پیش بیاید که چرا مامورانی که برای تجارت شیشه، پنبه، تفنگ و … آمده بودند چه ضرورت داشت که پزشک باشند، شش سال بعد از گذشت آن جریان مذهبی های مسیحی به دستور پاپ به ایران مامور میشوند که به پزشکی تسلط داشتند و پاپ دستور داده بود که مسیحیت باید در تمامیه کشورهای اسلامی نفوذ داشته باشد، بقول تاریخ نویس انگلیسی که مینویسد «ما سیصد سال تا زمان صفویه برای براندازی طب سنتی ایران تلاش کردیم ولی موفق نشدیم» چون آن زمان مردم طبشان را مانند دینشان میپرستیدند و معروف بود که اگر بیماری توسط طبیب ایرانی درمان نشود برای او درمانی در جهان پیدا نمیشود، ولی تا سال ۱۹۱۴ تلاش ما ادامه داشت که با وضع قانون ضرورت وجود دیپلمه خارجی یا داخلی میخ تابوت طب سینوی در ایران کوبیده شد.

آنها طب ما را با تلاشهای فراوان براندازی کرده اند حال شاید سوال پیش بیاید که چرا میگویند طب براندازی شده است، در پاسخ باید گفت که آیا کسی تابحال آزمایش کرده است هزاران گونه گل و گیاه که در ایران وجود دارد به هیچ دردی نمیخورد و هیچ بیماری را درمان نکرده است و آنها را حذف کرده اند .

حتی یک گزارشی را در مورد ضررش هم نتوانستند در ارائه بدهند، در حالیکه طب سنتی وقتی براندازی میشود که زمان اوج قدرت نمایی طب بود و این را هم همان تاریخ نویس نقل میکند که یکی از طبیبان فرانسوی قصد دارد غده ای که در گلوی یکی از وزرای قاجار بود را جراحی کند بساط جراحی را پهن کرده و کارش شروع میکند که در همان لحظه زنی از زنان حرم که رویش را پوشیده بود پودری را در دهان بیمار میریزد و بمحض رفتن آن زن ورم گلوی بیمار میخوابد و نیازی به جراحی نداشت که پزشک فرانسوی بساطش را جمع میکند.

اگر به اصل داستان توجه کنید میبینید خانمی که پودر را در گلوی بیمار میریزد حکیمه نبوده است بلکه اطلاعات عامه طب سنتی جاری در جامعه اینگونه بوده است که یک نفر زن در حرم این شخص میتوانست بیماری را که پزشک فرانسوی مجبور به جراحیش شده بود را فوری درمان کند.

در آن زمان که هنرنمایی طب سنتی بود طب توسط سیاستمداران و با وضع قانون، براندازی شده است و از اینرو باید باید گفت طب سنتی با یک حرکت سیاسی حذف شده است و سند اینکه میگویند طب سنتی با حرکت سیاسی و توسط سیاستمداران براندازی شده است اینست که همه میدانند نادرشاه بداخلاق ترین پادشاه بود زمانی که نادر دستور کور کردن یکی از نزدیکان خودش را داده بود در همان روزها دستور امنیت پزشکان فرانسوی در ایران صادر میشود.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *